Anna Hospice bestaat 5 jaar en dat vieren we!

door | jan 12, 2024

Afgelopen week was er een gezellig samenzijn met medewerkers en vrijwilligers en met de gasten voor wie het mogelijk was en hun familie.

Vrijdag was het jubileumsymposium. In een volle kapel spraken medewerkers en een vrijwilliger de zorgprofessionals toe over de afgelopen 5 jaar. Ronny van Kaathoven vertelde over het verschil dat Anna Hospice en haar medewerkers en vrijwilligers hebben gemaakt tijdens de laatste fase van het leven van zijn moeder. Dit maakte diepe indruk.

Aansluitend was het woord aan Carlo Leget, hoogleraar zorgethiek. Hij ontwikkelde samen met de Deense psycholoog Mai-Britt Guldin een nieuwe benadering van verlies en rouw, die erop gericht is het leven bewuster te leven en kracht te vinden om met onze situatie om te gaan. Hij ging tijdens de lezing in op deze nieuwe benadering van verlies en rouw.

Na de lunch waren er diverse workshops en vervolgens een gezamenlijke afsluiting. Het was een inspirerende en waardevolle dag! Hartelijk dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen.

Lees hier ook het bericht op TV Schijndel.